Kund:

Grafisk profil åt Stockholms mest personliga och kvalitativa byggföretag.

Bakgrund

Frentab är ett företag som verkar inom fyra affärsområden: Återvinning,  Entreprenad, Fastighetsutveckling och Uthyrning

Det är ett sammansvetsat team internt, men de kände att kommunikationen och det grafiska uttrycket var spretigt i sina kanaler utåt mot kunder, samarbetspartners, underleverantörer m.m. Man ville hitta byggstenen för hur Frentab skulle se ut grafiskt och att det gick hand i hand för den profession man utför.

Lösning

Vi moderniserade och förtydligade logotypen och arbetade fram en grafisk profil för hela koncernen. Vi gav varje affärsområde en unik sekundärfärg som tydligt representerade respektive affärsområdesinriktning. Vi skapade logotyper, presentationsmallar och slutligen en hemsida. Alla grafiska enheter hängde ihop med den primära röda färgen och ”frentabstrecken”, slutresultatet blev en modern och trygg byggsten.

* Uppdraget utfördes under Joannas tid som delägare på Drupe Design.