Konceptutveckling, grafisk profil och förpackning åt Sveriges mest innovativa färgbutik.
Bakgrund
Martin och Kai är verkligen entreprenörer uti fingerspetsarna. Vi tycker att det är sanslöst roligt att få dela deras otroligt inspirerande och fartfyllda resa.
Känner du igen känslan av att det kan vara både svårt och tråkigt att välja målarfärg? Men måste det vara så? Precis som med tapeter ska det vara enkelt att välja målarfärg. Därför skapade Familjetapeter; Wallpassion – en helt ny metod att välja färg på ett enkelt och inspirerande sätt. Du kan enkelt inspireras från rum, kulör eller en stil du gillar. Allt förpackat i en webbshop som du skönt inspireras från hemma i soffan med mobilen.
Lösning
Tillsammans med Wallpassion utvecklade vi bildmaterialet som skulle ge just den där inspirerande känslan. Tänk dig att du sitter bredvid en inredare som efter att ha lyssnat på dina tankar plockar fram färgskalor, kulörer och moodboards utifrån vad just du gillar. Ja precis så ville vi att bildmaterialet skulle kännas på webshopen.
I logotypen gick vi rakt på sak och använde färgdroppar som association. Vi behöll typsnitt och färger från Familjetapeter och resultatet blev en logotyp som både känns egen men samtidigt har en tydlig koppling till Familjetapeter, mitt i prick!
I förpackningsdesignen till målarburkarna ville vi göra det enkelt för kunderna att hitta rätt information och även att målarburken skulle kännas stilren och inspirerande, som slutresultatet på väggen helt enkelt!